Jak nastavit antivirové programy, když nejde spustit Harmonik?
Po aktualizaci antivirových programů (AVAST, AVG, NORTON, McAFEE atd.) se může stát, že tyto programy zařadí některé komponenty našeho ekonomického softwaru Harmonik do karantény, příp. je zablokují pro další spouštění. Jedním z projevů této blokace pak je nemožnost spuštění programu Harmonik z ikonky na ploše Windows. Problémy se spuštěním instalačního balíčku se mohou vyskytnout také při nové instalaci programu Harmonik.
Nastavení povolení CyberCapture
V pravé dolní části základní plochy Windows se na nástrojové liště nachází ikonka programu AVAST (případně můžete najít ikonku programu AVAST také na ploše Windows). Klikněte na ní pravým tlačítkem myši a zvolte možnost "Otevřít okno programu AVAST". Zvolte kartu "Obecné" a zatrhněte volbu Povolit CyberCapture.
Nastavení výjimky v antivirovém programu AVAST
Zvolte "Nastavení" a poté "Aktivní ochrana". U řádku "Štít souborového systému" klikněte na odkaz "Upravit". Zvolte volbu "Výjimky".
Klikněte na tlačítko "Vložit", čímž se vloží nový řádek. Nastavte se na poslední řádek v seznamu vyjímek a přes tlačítko "Najít" vyhledejte cestu k adresáři instalace ekonomického software Harmonik, standardně C:\Program Files (x86)\Harmonik a výběr zaškrtněte. Pokud software Harmonik ještě nemáte nainstalovaný, pak jako cestu vyberte složku, do které jste si stáhli instalční balíček. Tím se vám poslední řádek seznamu naplní. Potvrďte tlačítkem "OK".
Nastavení výjimky v dalších antivirových programech
Nastavení výjimky v dalších antivirových programech bude podobné jako u programu AVAST. Pokud v nastavení nenajdete žádnou podobnou možnost, jenž byla popsána u programu AVAST, kontaktujte výrobce antivirového programu nebo vašeho IT správce.