Expedice a Výroba

Modul Expedice a Výroba posktytuje rozsáhlé možnosti v oblasti evidence objednávek od zákazníků, vyřízení a jejich expedici. Soubor funkcí slouží uživateli pro evidenci došlých objednávek na zboží/materiál nebo služby a následně i k prodeji a tím i k tvorbě faktur či paragonů při vyřízení (expedici) části nebo celé příslušné objednávky. Zaevidované objednávky, které nebyly plně vyčerpány např. zboží není na skladě nebo v objednaném počtu, zůstávají v seznamu. Na zboží, které není aktuálně na skladě lze přímo vygenerovat vystavené objednávky dodavatelům.

Po dodání zboží/materiálu od dodavatele a jeho naskladnění přes modul Příjem na sklad (ručně nebo čtečkou čarových kódů) lze rozpracované objednávky zákazníků dokončit. Plně zpracované objednávky se pomocí funkce přenosů dostanou do další navazující evidence (fakturace, dodací list, paragon nebo výdejka) a vyřízené objednávky se automaticky přesouvají do archivu expedice.

  • Ruční pořízení nové objednávky, importy ve formátu EDI, automatické načítání z e-shopu
  • Generování objednávek dodavatelům na zboží, které není aktuálně skladem, systém rezervací
  • Přenosy vyřízených objednávek do modulů Fakturace, Dodací list, Prodejna (paragony) nebo Výdejka

Kromě ručního zadávání přijatých objednávek od zákazníků je možné využít i importy objednávek v elektronické formě. Modul Expedice a Výroba podporuje importy objednávek ve formátu EDI. Importem jediného souboru, který může obsahovat více objednávek najednou ušetříte cenný čas a zamezíte možným chybám, které by jinak představovalo ruční zaevidování přijaté objednávky. Program podporuje také automatické skenování vybraného adresáře (úložiště) ze kterého v nastaveném intervalu načítá elektronické soubory objednávek a odpadá tak jejich manuální import.

Objednávka připravená k expedici Různé typy přenosů vyřízené objednávky Propojení objednávek z externí aplikací
Objednávka připravená k expedici Různé typy přenosů vyřízené objednávky Propojení objednávek s externí aplikací
     

Pokud provozujete e-shop, pak určitě oceníte automatické načítání přijatých objednávek do modulu Expedice a Výroba. Obvykle se k propojení elektronického obchodu s účetním a ekonomickým systémem volí technické zabezpeční pomocí replikací - přenosů dat. Replikace zabezpečují online režim provozu a proto se pořízená objednávka na e-shopu okamžitě dostává také do programu. Pokud není potřeba online synchronizace, je možné importovat objednávky dávkově ze souboru.

Po kontrole relevantnosti objednávky je možné přímo z modulu poslat zákazníkovi informační e-maily o stavu jeho objednávky - o seznamu zboží v rezervaci nebo k distribuci.

Zpracování objednávky nemusí končit pouze jejím přenosem do dalších modulů ekonomického a informačního software Harmonik, ale může být exportována také do externích aplikací. Příkladem může být propojení se systémem sledování vozidel. Objednávka opatřená údaji datumu a časech závozu, identifikace řidiče a SPZ jeho vozidla se přes webové služby spáruje s aplikací a poskytne jí tak data pro její další činnost bez nutnosti jejich znovu zadávání.

Výroba

Pokud neprodáváte hotové výrobky, ale zboží pro prodej nejdříve vyrábíte, pak je možné v modulu zadat výrobu výrobku. Výrobek se může skládat z dalších částí, které se také vyrábějí nebo se mohou jako hotové nakupovat. Zboží, které vyrábíte tak může vznikat kombinací různých částí jejích kompletací vzniká finálový produkt. K výrobku mohou být přiřazeny tzv. montážní karty a po vybrání takového výrobku se do položek objednávky automaticky doplní také ostatní skadové karty, které mají na vyráběný výrobek nějakou závislost.

Součástí výroby výrobku může být i sledování spotřeby materiálu na výrobu. Spotřebovávaný materiál je při procesu výroby v rezervaci a po skončení výroby se objeví ve Výdeji ze skladu.